A Csepel D-344 teherautó évtizedekig szolgált hűségesen a Magyar Néphadsereg, később a Magyar Honvédség csapatainál. A katonai szleng, csak Csepzon-nak hívta. Következzék egy kis Csepzon retro.
A teherautó vezetési program ismerkedéssel kezdődik, mind a gépről, hiszen tudni kell mi mitől fogja azt csinálni, amit mi szeretnénk, mind a leendő sofőrről, hiszen fel kell mérnünk a talpraesettséget, ügyességet netán, ha van a tapasztalatot, hiszen ennek mértékében kell hosszabban vagy rövidebben átadnunk a működési tudást.
Lelkes, műszaki beállítottságú, bütykölést kedvelő Apa-fia összefogás teszi lehetővé, hogy ilyen gépkülönlegeséget vezethessen a megajándékozott.
Budapesthez közel Turán van lehetőség egy kijelölt 8000 négyzetméteres, földes-füves területen, hogy ilyen különleges gépeket biztonságos körülmények között a megajándékozottak kipróbálhassanak.
Program ideje alatt rokonok, barátok természetesen a helyszínen tartózkodhatnak, fotózhatnak, videózhatnak!
A program egész évben megvalósítható. A programon való részvételhez előre bejelentkezés szükséges a beváltásnál megkapott telefonos vagy emailes elérhetőségeken!
Pár érdekes információ a Csepel D344-es katonai teherautóról
A Csepel Autógyár Nemzeti Vállalat 1949. november 19-én alakult meg, ám egy új modell fejlesztéséhez kevés volt az idő, ezért a korszerűnek számító 1944-es osztrák Steyr D 380-as teherautó benzines és dízel változatának gyártási jogát szerezték meg. Sok eredeti alkatrész felhasználásával a prototípust a Csepel a Rábával és az Ikarusszal közösen készítette, a dízel hajtóművet a Hofherr traktorgyárban tesztelték. Az első dízelmotor 1949. december 21-én, az első Csepel teherautó 1950. április 4-ére készült el, a sorozatgyártás 1951-ben indult, 1955-ben már a húszezredik gördült le a szalagról. A 344-es Csepelt, vagy ahogy a honvédségnél elterjedten becézték, a "Csepzont" a D-350 -es teher gépjármű felváltására tervezték Tervezésénél főleg a katonai szempontokat vették figyelembe, de nem hagyták figyelmen kívül a gyengélkedő magyar szállítókapacitást és gyártóipart sem, ezért kompromisszumok sorozatát tartalmazza. Hagyományos felépítésű gépjármű, az előkamrás nagyon jól sikerült dízelmotor az acéllemezből, hegesztéssel készült létraalváz elején hosszában beépítve található. Mögötte az 1+2 személyes vezetőfülke, mögötte pedig a felépítmény található. Rádiós, műhely, vízszállító, üzemanyagszállító, hűtőkocsi, kenyérszállító, mentesítő gépkocsi és törzsbusz változatait is gyártották. Mára teljesen kivonták a rendszerből.
Utalványbeváltást ezen a linken intézheted és utána telefonszámon már csak az időpontot kell egyeztetni kollégánkkal, hogy mikor viszed el az autót, mész a repülésre, hajózásra, stb https://meglepkek.hu/utalvany/bevaltas.
Élmény időtartama
A helyszín leírás
Átvételi módok
60.000 Ft feletti rendelés esetén INGYENES kiszállítás!
- hétköznap 16 óráig leadott megrendelésed a következő munkanapon megkapod, akár másnapra!
Fizetési módok
Írj nekünk e-mailt, minden kérdést hamar megválaszolunk: info@meglepkek.hu, ha még ennél is gyorsabban szeretnéd a választ akkor itt jobb oldalt a chatablakban a kollégák munkaidőben (8:00-17:00-ig) megválaszolnak minden kérdést.