Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással - Meglepkék

Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással

Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással
Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással
Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással
Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással
Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással
Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással

A legfullosabb repülési túra ezzel a kis légi csodával. 

A GIROkopter napjaink egyik legelmésebb repülőeszköze, ami a repülőgép és a helikopter keresztezéséből született. Repülési tulajdonságai igazán fantasztikusak. Míg a merev-szárnyú repülőeszközöket sokszor a légáramlatok ide-oda dobálják, addig a gyrocopterek ugyanolyan időben, stabilan repülnek. Ez mindenképpen az utas örömére szolgál, és rendkívül élvezetessé teszi a repülést azok számára is, akik esetleg hajlamosabbak a repülőutakon a rosszullétre. 

Úgy is nevezik, hogy „kabrió helikopter”, ami nem minden esetben igaz, mert vannak zárt és nyitott kabinos változatok is. 

Mindenképpen próbálja ki ezt a feledhetetlen élményt nyújtó repülési formát, vagy ajándékozza meg az élménnyel családját, barátait, ismerőseit. A levegőben lehetőség van a gép vezetésére is!

Mi is az Autogiro?

Meghatározása szerint az autogiró olyan légi jármű, amelynek a repüléséhez szükséges felhajtóerőt nem mechanikusan, motor által meghajtott, hanem autorotációban lévő, szabadon forgó forgószárny biztosítja.

Működése

Az autogiro emelkedése úgy történik, hogy a repülőgép előrehaladása által keletkezett légellenállással együtt forog a rotor, és forgó lapátként funkcionál. A helikopterrel ellentétben a csavarszárnyasnak nincsen egy motor által aktívan meghajtott vízszintes rotorja, melyet rendszerint egyidejűleg az előre-és hátra repüléshez is használnak. Ezt a feladatot a gyrokopter esetében, többnyire a hátsó végére épített tolópropeller látja el, mely gondoskodik a megfelelő meghajtásról. A rotor teljesen szabadon forog és csak 2 tengelyen kell kifordíthatóan felfüggeszteni, hogy a repülőgépet irányítani is lehessen. Az egész mechanika nem bonyolult. A helikopter esetében a motornak meg kell hajtania a fő- és a farmotort, ami ráadásul műszakilag nagy ráfordítást igénylő áttételt igényel. A motorleállás egy csavarszárnyas esetében veszélytelen, mivel úgy, mint egy hagyományos repülőgéppel át lehet vele térni a siklórepülésre és elő lehet készíteni a leszállást. Az „ellenszél” meghajtja a rotort, mely aztán gondoskodik a felhajtásról. A helikopter motorleállásnál azonnal elveszíti a felhajtást. Az autogirot ráadásul sokkal egyszerűbb irányítani – nagyon hasonlóan, mint egy normál merevszárnyú repülőt (3 tengelyes) – és ez által a repülést viszonylag gyorsan meg lehet tanulni. A repülőgépekhez képest a girocopternek rövidebb felszálló szakasz és sokkal rövidebb 0-10 méteres leszálló pályahossz szükséges. A mintegy 30 km/h leszállási sebesség egy vészleszállást is veszélytelenebbé tesz, mint a merevszárnyú repülőgépeknél.

Története

A gyrokopterek, ill. csavarszárnyasok, melyeket gyroplane-eknek, vagy autogiro-nak is neveznek, tulajdonképpen nem újkeletűek. Ezek voltak a helikopterek előfutárai és már a két világháború között fejlesztették ki őket Németországban, Franciaországban és Olaszországban. Az autogiro igazi feltalálójaként a spanyol de la Cierva vonult be a történelembe. Ő ismerte fel a maguktól forgó lapátok óriási stabilitási előnyét az akkoriban szokásos repülők meredek tartófelületével szemben. Első sikeres repülési kísérletét, de la Cierva 1923. január 9.-én hajtotta végre, majd 1928-ban szintén elsőként átrepülte a La Manche-csatornát egy forgószárnyassal. A helikopter további fejlesztésével (motor által hajtott és állítható rotorlapátok) az autogirok egy időre feledésbe merültek. A 70-es években az USA-ban kezdődött ismét a csavarszárnyasok lassú fellendülése a „Bensen-gyroplane-ekkel”, rolex replika különösen a könnyűrepülésben. Mindenekelőtt az olasz repülési úttörő, Vittorio Magni járult hozzá nagy mértékben az elmúlt 35 évben ahhoz, hogy a gyrocopter-repülés nemcsak biztonságossá, hanem ma már valóban szalonképessé vált.

Az indulás helyszíne a Budakeszi reptér, ahol megfelelő időjárási körülmények között előre egyeztetett időpontban találkozunk!

Utalványbeváltást ezen a linken intézheted és utána telefonszámon már csak az időpontot kell egyeztetni kollégánkkal, hogy mikor viszed el az autót, mész a repülésre, hajózásra, stb https://meglepkek.hu/utalvany/bevaltas.

Élmény időtartama
80 perc
A helyszín leírás

Az élményprogram helyszíne: Budakeszi.

informaciok

Írj nekünk e-mailt, minden kérdést hamar  megválaszolunk: info@meglepkek.hu, ha még ennél is gyorsabban szeretnéd a választ akkor itt jobb oldalt a chatablakban a kollégák munkaidőben (9:00-17:00-ig) megválaszolnak minden kérdést.

Duna kanyar végig repülése GIROkopterrel Budakeszi felszállással

41 990 Ft

Kapcsolódó élmények