Az GIROkopter napjaink egyik legelmésebb repülőeszköze, ami a repülőgép és a helikopter keresztezéséből született. Repülési tulajdonságai igazán fantasztikusak. Míg a merev-szárnyú repülőeszközöket sokszor a légáramlatok ide-oda dobálják, addig a gyrocopterek ugyanolyan időben, stabilan repülnek. Ez mindenképpen az utas örömére szolgál, és rendkívül élvezetessé teszi a repülést azok számára is, akik esetleg hajlamosabbak a repülőutakon a rosszullétre.
Úgy is nevezik, hogy „kabrió helikopter”, ami nem minden esetben igaz, mert vannak zárt és nyitott kabinos változatok is.
Mindenképpen próbálja ki ezt a feledhetetlen élményt nyújtó repülési formát, vagy ajándékozza meg az élménnyel családját, barátait, ismerőseit. A levegőben lehetőség van a gép vezetésére is!
Mi is az Autogiro?
Meghatározása szerint az autogiró olyan légi jármű, amelynek a repüléséhez szükséges felhajtóerőt nem mechanikusan, motor által meghajtott, hanem autorotációban lévő, szabadon forgó forgószárny biztosítja.
Működése
Az autogiro emelkedése úgy történik, hogy a repülőgép előrehaladása által keletkezett légellenállással együtt forog a rotor, és forgó lapátként funkcionál. A helikopterrel ellentétben a csavarszárnyasnak nincsen egy motor által aktívan meghajtott vízszintes rotorja, melyet rendszerint egyidejűleg az előre-és hátra repüléshez is használnak. Ezt a feladatot a gyrokopter esetében, többnyire a hátsó végére épített tolópropeller látja el, mely gondoskodik a megfelelő meghajtásról. A rotor teljesen szabadon forog és csak 2 tengelyen kell kifordíthatóan felfüggeszteni, hogy a repülőgépet irányítani is lehessen. Az egész mechanika nem bonyolult. A helikopter esetében a motornak meg kell hajtania a fő- és a farmotort, ami ráadásul műszakilag nagy ráfordítást igénylő áttételt igényel. A motorleállás egy csavarszárnyas esetében veszélytelen, mivel úgy, mint egy hagyományos repülőgéppel át lehet vele térni a siklórepülésre és elő lehet készíteni a leszállást. Az „ellenszél” meghajtja a rotort, mely aztán gondoskodik a felhajtásról. A helikopter motorleállásnál azonnal elveszíti a felhajtást. Az autogirot ráadásul sokkal egyszerűbb irányítani – nagyon hasonlóan, mint egy normál merevszárnyú repülőt (3 tengelyes) – és ez által a repülést viszonylag gyorsan meg lehet tanulni. A repülőgépekhez képest a girocopternek rövidebb felszálló szakasz és sokkal rövidebb 0-10 méteres leszálló pályahossz szükséges. A mintegy 30 km/h leszállási sebesség egy vészleszállást is veszélytelenebbé tesz, mint a merevszárnyú repülőgépeknél.
Mennyi repülési idő mekkora élményre elég???
20 perc sárkányrepülés arra bőségesen elegendő, hogy az utas megismerje a földtől való elrugaszkodás csodálatos élményét, néhány percnyi kilátást 500-600 méter magasból a Dunára és a megnyugtató visszatérést anyaföldünkre.
30 perc repülés motoros sárkányrepülővel lehetőséget teremt a fentieken túl az utas által választott iránytól függően a Budai-hegység déli lejtői meglátogatására, a Délegyházi bányatavak fölötti könnyed körözésre, vagy akár a Velencei-tó távoli sziluettjének megpillantására is.
Javasolt útvonal: Budakeszi- Biatorbágy- Diósd- szoborpark- Szabadsághegy-, Csillebérc- Budakeszi.
60 perc repülési idő a motoros sárkányrepülés szinte minden szépségével képes megismertetni a levegő szerelmesét. Ennyi idő alatt Budapest látványosságai is megtekintők olyan perspektívából, amire csak ez a repülési forma képes, olyan sebességgel végig haladva az útvonalon, ami könnyeddé és teljessé teszi a látvány befogadását. A déli légtér repülésekor elérhetjük a Velencei-tavat, majd visszafelé a Duna mentén haladva megcsodálhatjuk annak buja növényvilágát és a Duna-menti települések sokszínűségét. A motoros sárkányrepülő olyan élményrepülést kínál, amely kitörölhetetlenül bevési magát az ember emlékezetébe.
Dunavarsány- szoborpark- Bp. látképe minden híd, Margitsziget, madártávlatból látható- Csillebérc- Budakeszi.
Története
A gyrokopterek ill. csavarszárnyasok, melyeket gyroplane-eknek vagy autogiro-nak is neveznek, tulajdonképpen nem újkeletűek. Ezek voltak a helikopterek előfutárai és már a két világháború között fejlesztették ki őket Németországban, Franciaországban és Olaszországban. Az autogiro igazi feltalálójaként a spanyol, de la Cierva vonult be a történelembe. Ő ismerte fel a maguktól forgó lapátok óriási stabilitási előnyét az akkoriban szokásos repülők meredek tartófelületével szemben. Első sikeres repülési kísérletét, de la Cierva 1923. január 9.-én hajtotta végre, majd 1928-ban szintén elsőként átrepülte a La Manche-csatornát egy forgószárnyassal. A helikopter további fejlesztésével (motor által hajtott és állítható rotorlapátok) az autogirok egy időre feledésbe merültek. A 70-es években az USA-ban kezdődött ismét a csavarszárnyasok lassú fellendülése a „Bensen-gyroplane-ekkel”, rolex replika különösen a könnyűrepülésben. Mindenekelőtt az olasz repülési úttörő, Vittorio Magni járult hozzá nagy mértékben az elmúlt 35 évben ahhoz, hogy a gyrocopter-repülés nemcsak biztonságossá, hanem ma már valóban szalonképessé vált.
Az indulás helyszíne a Budakeszi reptér, ahol megfelelő időjárási körülmények között előre egyeztetett időpontban találkozunk!
Utalványbeváltást ezen a linken intézheted és utána telefonszámon már csak az időpontot kell egyeztetni kollégánkkal, hogy mikor viszed el az autót, mész a repülésre, hajózásra, stb https://meglepkek.hu/utalvany/bevaltas.
Élmény időtartama
20-80 percA helyszín leírás
Az élményprogram helyszíne: Budakeszi.
Írj nekünk e-mailt, minden kérdést hamar megválaszolunk: info@meglepkek.hu, ha még ennél is gyorsabban szeretnéd a választ akkor itt jobb oldalt a chatablakban a kollégák munkaidőben (9:00-17:00-ig) megválaszolnak minden kérdést.

Díszboríték
Különlegesen Exkluzív kialakítású aranynyomással, igényes formalakozással készült díszboríték - 1.850 Ft

Díszdoboz
Stílusos, elegáns fekete formalakozott díszdoboz ami már egy komplett ajándékcsomag – 1.490 Ft

Narancs színű boríték
Egyszerű de mutatós narancssárga boríték utalvány átadáshoz – 250 Ft